luni, 24 iunie 2019

7 principii de leadership


Ledership-ul se învață!
Un lider este o persoană care se dezvoltă prin antrenament, muncă istovitoare și experiență personală. 
Există 7 principii de leadership: 
  1. Claritatea: Un lider știe cine este și ce susține. Un lider are vizunea unde trebuie să ajungă și direcția în care trebuie să meargă. Un lider cunoaște foarte bine valorile, misiunea și scopul organizației și ceea ce susține aceasta.
  2. Competența: Un lider trebuie să știe să stabilească standardul de performanță și excelență al organizației și al fiecarei persoană din organizație. Țelul unui lider este să aibă o companie/organizație mai bună decât al celui  mai puternic competitor al său. Un lider caută continuu moduri de îmbunătățire a produselor și serviciilor oferite de compania/organizația sa.
  3. Angajamentul: Un lider își asumă un angajament absolut privind succesul companiei/organizației pe care o conduce. Un lider crede în organizația/compania care o conduce. Acest angajament total inspiră oamenii din organizație/companie.
  4. Constrângeri: Un lider identifică constrîngerile și limitele care stabilesc modul în care compania/organizația își atinge scopurile propuse privind creșterea și profitabilitatea acesteia. Liderul știe să aloca resursele și oamenii necesari pentru a îndepărta obstacolele și a performa pentru a deveni cel mai bun din domeniu.
  5. Creativitate: Un lider este deschis oricăror idei noi și își încurajează oamenii să găsească cele mai bune soluții și idei de a concepe produse și servicii excelente și de a avea grijă de clineți.
  6. Învățare continuă: Un lider își îmbunătățește continuu cunoștințele, abilitățile și competențele sale personale prin participarea la cursuri, seminarii, întâlniri. Un lider își încurajează oamenii să se dezvolte. Un lider oferă timp și resurse pentru training de dezvoltare. Un lider știe că cele mai bune companii au cei mai instruiți oameni. 
  7. Consecvență: Un lider este consecvent, autodisciplinat, calm și previzibil în toate situațiile. Un lider NU se schimbă de pe o zi pe alta. Nu este panicat de fiecare nouă situație, problemă sau urgență care se iveste. Un lider este calm, pozitiv și încrezător atunci când se află sub presiune.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu